Gebruik van online data

Veel online data die bedrijven verzamelen worden niet optimaal gebruikt om (bedrijfs)resultaten te verbeteren. Iets minder dan de helft van de respondenten geeft maar aan dat ze de data gebruiken om de service naar klanten en de kantgerichtheid te verbeteren. Een nog kleiner deel van de respondenten geeft aan de bedrijfsresultaten op een gestructureerde wijze te verzamelen en daarmee onder andere de klantervaring te optimaliseren.

Veel van de respondenten, voornamelijk B2B-organisaties, geeft aan de data wel te gebruiken, maar meer om het verkoop van behaalde producten te verhogen. Data wordt niet gebruikt om concreet een boodschap te personaliseren of gebruikt voor targeting. Terwijl het hiervoor juist zou moeten worden gebruikt. Het veranderen van de technologische infrastructuur door het gebruik van data staat bij veel respondenten onderaan het lijstje.

Veel respondenten staan wel open voor veranderingen, maar hebben daar de tijd niet voor of weten de mogelijkheden van het gebruik van data niet exact. Het effici├źnter maken van processen binnen organisaties zorgt ervoor dat verkoop kan worden gestimuleerd. Toch zou data gebruikt kunnen worden om meer doelstellingen binnen organisaties te bereiken of de organisatie naar een hoger niveau te tillen. Het is een zakelijke investering die uiteindelijk bijdraagt aan het verbeteren van bedrijfsresultaten voor diverse klanten.

Bron: Briskmagazine.nl

Geef een reactie